کد مطلب:152398 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:178

تربت امام حسین همراه با جنازه ی زن بدکار، موجب پذیرفته شدن در قبر شد
در زمان حضرت صادق علیه السلام زن زانیه ای بود كه هر وقت بچه ای از طریق نامشروع متولد می كرد، او را به تنوری می انداخت و می سوزاند! تا اینكه اجل آن زن رسید و او مرد. اقربا و خویشان او، زن را غسل و كفن كردند و برایش نماز خواندند و به خاكش سپردند.

ولی یك وقت متوجه شدند كه زمین جنازه این زن بدكاره را قبول نكرده و به بیرون انداخته است. آن عده كه در جریان دفن این زن بدكاره شركت داشتند، گمان كردند كه شاید اشكال از زمین و خاك باشد، و بنابراین جنازه را بردند و در جای دیگر دفن كردند ولی دوباره صحنه ی قبل تكرار شد، یعنی زمین جسد را نپذیرفت و این عمل تا سه مرتبه تكرار شد!

مادرش متعجب شد و به محضر مقدس حضرت امام صادق علیه السلام آمد و گفت: ای فرزند پیغمبر به فریادم برسید و جریان را برای حضرت بازگو كرد و متمسك و ملتجی به ایشان گردید.


حضرت امام صادق علیه السلام وقتی این قضیه را از زبان مادرش شنیدند و متوجه شدند كه كار آن زن زنا كردن و سوزاندن بچه های حرامزاده بوده است، فرمودند: هیچ مخلوقی حق ندارد كه مخلوق دیگر را بسوزاند، و سوزاندن در آتش، فقط بدست خالق است!

مادر آن زن بدكار به امام علیه السلام عرض كرد: حالا چه كنم؟ حضرت فرمودند: مقداری از تربت جدم حضرت سیدالشهداء ابی عبدالله الحسین علیه السلام را همراه جنازه اش، در قبر بگذارید. زیرا تربت جدم امام حسین علیه السلام، مشكل گشای همه ی امور است. مادر آن زن زانیه، مقداری تربت تهیه نمود و همراه جنازه گذاشت و دیگر آن ماجرا تكرار نشد! [1] .


[1] خاك بهشت ص 119 به نقل از منتهي المطلب ج 1، ص 461، وسائل ج 2، ص 742، بحار ج 82، ص 45 - كرامات الحسينية ج 2، ص 106 - خزينة الجواهر ص 243 - وقايع الايام ص 161 به نقل از تظلم الزهراء -عليهاالسلام - كبريت احمر ص 347 و ص 462.